Inhoud In dit artikel

Adverteren in zoekmachines - SEA

Adverteren in zoekmachines is een effectieve en goedkope methode wanneer je extra aandacht wilt genereren voor een product of dienst. De belangrijkste aanbieder van het adverteren in zoekmachines is Google met het Google AdWords advertentieprogramma.

Wat is adverteren in zoekmachines?

Wanneer een gebruiker zoekt op een bepaalde zoekterm waar je op adverteert, wordt je advertentie in de rechterkolom weergegeven op de Google resultatenpagina. Wanneer een zoekterm precies aansluit bij de advertentieterm worden de eerste drie posities in de linkerkolom gebruikt om advertenties weer te geven. Op deze manier kun je dus zelf relatief eenvoudig op de eerste positie komen in de zoekresultaten van Google.

Hoe werkt het?

Voor het adverteren in zoekmachines zijn zoekwoorden essentieel. Een advertentie wordt immers wel of niet getoond op basis van het zoekwoord dat de gebruiker invoert. Hierbij is het van belang dat er zoekwoorden gebruikt worden die kenmerkend zijn voor hetgeen in de advertentie centraal staat. Wanneer je bijvoorbeeld Aston Martin auto’s verkoopt is het belangrijk dat je woorden gebruikt die gerelateerd zijn aan Aston Martin en niet aan bijvoorbeeld BMW.

Zoekwoordanalyse

Je kunt bij Cross Internet terecht voor het uitvoeren van een zogeheten zoekwoordanalyse. Deze zoekwoordanalyse kunnen we specifiek richten op het adverteren in zoekmachines, zodat jouw advertenties gericht zijn op de juiste woorden en het juiste publiek.

Schrijf een pakkende advertentie

Zodra je voldoende specifieke zoekwoorden hebt, is het van belang om advertenties op te stellen die vertoond moeten worden. Hierbij is het van belang dat deze de gebruiker aansporen om verder te klikken. Een pakkende titel en een interessant aanbod zijn daarin essentieel. Veel gebruikers zijn namelijk op zoek naar een reden om bij jou bijvoorbeeld een aankoop te doen en niet bij je concurrent.

Geef bezoekers waar ze om vragen

Naast de weergegeven URL is er ook een locatie URL. Dit is de URL waar de gebruiker naartoe gestuurd wordt zodra deze op de advertentie klikt. De weergave URL en de locatie URL mogen van elkaar verschillen. Dit maakt het mogelijk om gebruikers naar een hele specifieke pagina te sturen, waarvan de URL langer is dan de toegestane hoeveelheid tekens. Ook hierbij is het van belang dat hoe te specifieker de locatie URL is, des te beter. Stel dat we in het voorbeeld van de Aston Martin een pagina hebben over de auto’s en een pagina over de accessoires. Als we dan een advertentie maken waarin de accessoires aangeprezen worden is het verstandig de bezoeker ook daadwerkelijk naar de accessoires pagina te sturen. Hiermee sluit de locatie URL direct aan bij de advertentie en is de kans groter dat gebruikers ook daadwerkelijk een aankoop zullen doen bij jouw website.

Toon de juiste bezoeker de juiste advertentie

Als de advertentie eenmaal geschreven is en de zoekwoorden bepaald zijn, is het belangrijk om na te denken over de distributie van je advertenties. Zo is het mogelijk om je advertenties alleen te tonen in een bepaalde provincie, gemeente of plaats. Ook is het mogelijk om alleen een land of een combinatie van landen te selecteren waarin je wilt adverteren. De mogelijkheden voor de distributie van advertenties wordt steeds verder uitgebreid door Google, waardoor het tegenwoordig zelfs mogelijk is om tijdstippen en leeftijden te selecteren voor je advertenties. Des te specifieker dit ingesteld wordt, des te waarschijnlijker is het dat de advertentiecampagne ook daadwerkelijk een succes wordt.

Wat zijn de kosten voor het adverteren in zoekmachines?

Wanneer je adverteert in zoekmachines heb je de kosten zelf in de hand. Je bepaalt zelf wat de prijs is per zoekwoord die je wilt betalen. Verder bepaal je ook zelf wat je maximaal per dag uit wilt geven, zodat je nooit meer uitgeeft dan gewenst is. Dit maakt adverteren in zoekmachines ideaal wanneer je bijvoorbeeld een beperkt budget hebt of wanneer je op bepaalde dagen extra wilt adverteren.

Daarnaast betaal je per klik. Je advertentie kan dus heel vaak vertoond worden zonder dat je daarvoor betaalt. Je betaalt pas op het moment dat een gebruiker klikt op jouw advertentie. Daarbij heeft Google allerlei mechanismen ingebouwd om misbruik te voorkomen, zodat je je geld ook daadwerkelijk uitgeeft aan (geïnteresseerde) bezoekers.

Wat kan Cross Internet voor jou betekenen?

Cross Internet voert voor diverse klanten het gehele Google AdWords traject uit. Hierbij overleggen we vooraf hoe het beschikbare budget het meest efficiënt ingezet kan worden. Vervolgens voeren we een uitgebreide zoekwoordanalyse uit, zodat we zeker weten dat de advertenties vertoond worden bij woorden die voor jou belangrijk zijn. Daarbij schrijven we advertenties en zetten we het AdWords account op. Onze meerwaarde komt echter uit het feit dat we jouw advertenties continu in de gaten houden en op regelmatige basis terugkoppelen hoe je advertenties presteren. Daarbij geven we eveneens advies hoe je de advertenties verder kunt optimaliseren of hoe je het advertentiebudget effectiever in kunt zetten.

HypothekersUnie
Klantcase HypothekersUnie HypothekersUnie is een landelijk netwerk van onafhankelijke hypotheekadviseurs. Een ├ęcht onafhankelijk en persoonlijk hypotheekadvies, volledig op maat van de klantsituatie, dat is waar HypothekersUnie om bekend wil staan.
Cross logo
De optimale online
marketingmix ontdekken
Plan vandaag nog een vrijblijvend consult in
Consult aanvragen Geheel vrijblijvend
Meer dan 500 succesvolle projecten Snelst groeiende online partner van Noord Limburg Ruim 13 jaar ervaring
Onze partners Google Partner Microsoft Tradetracker Bol.com Pay.nl MultiSafePay TrustPilot Ecabo
Contactgegevens
Cross Internet Lindanusstraat 12 6031EA Nederweert
+31 (0)495 45 11 70 Ma t/m vrij 09:00 - 17:00
Info@crossinternet.nl
Openingstijden Maandag: 08:30 - 17:15 Dinsdag: 08:30 - 17:15 Woensdag: 08:30 - 17:15 Donderdag: 08:30 - 17:15 Vrijdag: 08:30 - 17:15
Parkeertip Parkeren is mogelijk in de blauwe parkeerzone voor de ingang van ons pand. Vergeet je parkeerschijf niet!
+31 (0)495 45 11 70
Info@crossinternet.nl
+31 (0)637 45 3827
9.6 43 beoordelingen
Route Cross Internet ligt centraal in het zuiden van Nederland. Direct aan de afslag Nederweert. Deze verbindt de A2 met de N275 Weert - Nederweert. Venlo, Sittard, Echt, Eindhoven en Helmond zitten op 30 min reistijd door ligging dicht bij grens Limburg / Brabant.
+31 (0)495 45 11 70 Werkdagen van 09:00 tot 17:00 mdavidson@crossinternet.nl We reageren binnen 24 uur ( op werkdagen )