12 Juli 2016 Pokémon Go marketing voor uw bedrijf

Pokémon Go als marketing tool

Pokémon Go is dé hype van dit moment. Overal waar u kijkt, ziet u jongeren én ouderen rondlopen met een telefoon in de hand, op zoek naar pokémon, pokéstops en gyms. Allemaal leuk, maar hoe kunt u deze hype inzetten als marketing tool voor uw bedrijf? Wij geven u graag insight in de wereld van Pokémon Go marketing.

Over Pokémon Go

Pokémon Go is een augmented reality versie van Pokémon. Het spel is in juli 2016 uitgebracht en heeft wereldwijd miljoenen spelers. Ook in Nederland blijft de game groeien in populariteit. Het is de bedoeling dat de speler met zijn telefoon rondloopt en op zoek gaat naar Pokémon die op bepaalde (onbekende) GPS coördinaten zijn geplaatst. Wanneer de speler bij deze Pokémon uitkomt, kan hij deze vangen. Het spel biedt veel mogelijkheden voor spelers, maar ook bedrijven kunnen inhaken op de hype:

1 | Maak gebruik van nabijgelegen Pokéstops

Pokéstops zijn plekken waar spelers gratis Pokéballs en andere items kunnen krijgen. Wanneer uw onderneming zich in de buurt van één of meerdere Pokéstops bevindt, dan kunt u dit communiceren. Vooral voor cafés en soortgelijke etablissementen is dit een handige manier om meer (potentiële) klanten aan te trekken.

2 | De Lure Module

Heeft u een lokale business en wilt u méér klanten naar uw zaak trekken? In Pokémon Go is het mogelijk om een zogenaamde Lure Modules te kopen en in te schakelen. Deze module "lokt" Pokémon naar uw locatie waardoor uw bedrijf een heus Pokémon walhalla wordt. Wanneer u dit bijvoorbeeld vooraf via social media aankondigt, dan kunt u waarschijnlijk rekenen op een redelijke toestroom van mensen. Deze mensen omtoveren in klanten? Hang er een leuke actie aan, bijvoorbeeld een kleine korting wanneer ze een pokémon hebben gevangen. Zo gebruikt u Pokémon Go marketing om naamsbekendheid te creëren én meer klanten te genereren.

Let op: deze module kan alleen ingeschakeld worden op een Pokéstop, dus deze marketing techtniek is alleen handig wanneer uw bedrijfslocatie zich dichtbij een Pokéstop bevindt.

3 | Shareable content creëren

Het is altijd goed om met uw bedrijf in te spelen op de huidige trends. Dit geeft aan dat u "bij de tijd bent". Daarnaast is Pokémon Go dé manier om grappige en shareable content te creëren. Wanneer u een Pokémon in uw bedrijf heeft zitten, hier een foto van maakt en deze foto voorziet van een leuke tekst, dan is de kans zeer aanwezig dat u dit veel extra likes en shares oplevert op social media. Bedrijven als Coolblue en PostNL gingen u al voor in deze Pokémon Go marketing strategie. Lees meer over de mogelijkheden van social media marketing.

4 | Remarketing

Wanneer u potentiële klanten via een Pokémon gerelateerd bericht op uw bedrijfswebsite terecht laat komen, dan kan er automatisch een facebookpixel worden geplaatst. Via facebook insights kunt u informatie achterhalen over deze groep mensen, waardoor u zeer gericht kunt adverteren. Dit resulteert in een hogere conversie en een lagere cost-per-click. Beslist de moeite waard.

Dit zijn vier manieren om in te spelen op de Pokémon hype. Het ligt natuurlijk ook aan uw onderneming of Pokémon Go geschikt is om te gebruiken in de online marketing, maar het biedt op zijn minst stof tot nadenken. Zeker wanneer u zich in een omgeving bevindt waar de Pokémon Go marketing nog niet echt is opgepikt, kan het voor u een uniek voordeel opleveren.

Terug naar overzicht
Hebben we uw interesse gewekt?Blijf maandelijks op de hoogte van de laatste nieuwtjes
Onze certificeringen
Ecabo
Cross Internet Lindanusstraat 12-14,
6031 EA Nederweert, Limburg,
Nederland
Telefoon: +31(0)495 45 11 70 Mobiel: +31(0)6 374 538 27 Mail: info@crossinternet.nl
Nieuwsbrief Online marketing nieuws waar u iets aan heeft!
© Cross Internet 2006 - 2019 | Algemene voorwaarden | Juridisch | Privacy cookieverklaring | Sitemap