Cross Internet op Qmusic
Zelfs in Amsterdam is online marketing bureau Cross Internet goed vindbaar. De radio dj's van Qmusic belden ons op voor een aantal online marketing tips. Aangezien ze ons online hadden gevonden, moesten wij wel érg goede online tips voor hen in petto hebben. Onze beloning? Een eigen foute uur!
Gesprek met onze accountmanager Michael Davidson
De foute uur radio dj van Qmusic sprak met onze accountmanager Michael Davidson. Zo wilde hij weten hoe Cross Internet strategische internetplannen voor klanten maakt om websites en webshops winstgevend te maken. "Of is dat een geheim dat je niet mag delen?"
"Deels", zei Michael, maar hij gaf toch een aantal handige tips prijs.
Mensen willen lezen
"Het begint allemaal met een tiptop website of webshop," vertelde Michael Davidson. "Daaraan wordt een Google strategie gekoppeld om de website goed te laten scoren op voor de klant belangrijke zoekwoorden, zodat ze je weten te vinden."
"En wat is nou een echte don't als je een website strategisch vindbaar wilt maken voor klanten?", vroeg Qmusic.
"Geen tekst. Mensen willen lezen. Tekst wordt tegenwoordig als not done gezien, maar voor een goed vindbare website heb je het nu eenmaal nodig, omdat Google in de basis een tekstzoeker is. Geen lappen tekst, waar mensen doorheen moeten ploeteren, want het moet voor de bezoeker wel interessant zijn om te lezen. Je kunt teksten opbreken in verschillende stukken en er leuke foto's of andere visuals bij plaatsen. Mensen kunnen zich dan inlezen én ze blijven door de combi met visuals geboeid, waardoor ze een goed beeld kunnen vormen", aldus Michael.
Als beloning voor de goede tips kreeg Cross Internet een eigen foute uur op Qmusic. We voelen ons vereerd!
Luister het interview van Michael op Qmusic terug via de onderstaande player.