briefpost, maar dan digitaal
E-mail marketing.
Een van de meest gebruikte manieren van communicatie effectief inzetten om sales, leads en klanten te genereren.

E-mail marketing
E-mail is tegenwoordig een van de meest gebruikte manieren om te communiceren, zowel op zakelijk als persoonlijk gebied. Het zou dus mooi zijn wanneer je dit communicatiemiddel kan inzetten als advertentiemiddel. Dat kan middels e-mail marketing. Wellicht is de nieuwsbrief via e-mail bij je bekend? Dit is één van de meest populaire toepassingen van e-mail marketing, maar e-mail marketing gaat veel verder dan dat.
Méér omzet door e-mail marketing
Een nieuwsbrief kan natuurlijk naar het gehele klantenbestand worden gestuurd. Hier zal vervolgens een x-percentage aan kliks en uiteindelijk sales uit voortkomen. Het is echter mogelijk om zeer gericht nieuwsbrieven te versturen. Stel je voor dat iemand al vier keer jouw website heeft bezocht op afzonderlijke dagen. Deze persoon is waarschijnlijk geïnteresseerd in jouw product of dienst, maar iets houdt hem tegen om de knoop door te hakken. Het zou in dit geval mooi zijn wanneer je deze persoon gericht kunt targeten met bijvoorbeeld een kortingscode om hem of haar over de streep te trekken. Op deze wijze kan e-mail marketing worden ingezet om een potentiële klant te veranderen in een daadwerkelijke klant.
Terugkomende klanten door een gerichte nieuwsbrief
Een klant is mooi, maar een klant die terugkomt en nogmaals een dienst of product bij je afneemt is natuurlijk beter. Met e-mail marketing is het daarom ook mogelijk om een klant om te zetten in een repeated customer. Door op de juiste momenten een gerichte nieuwsbrief uit te sturen, kun je zorgen voor nóg een sale, bijvoorbeeld wanneer je weet dat een product bijna op is, onderhoud vereist of vervangen moet worden.

Doelen bereiken met Cross Internet
Zoals je ziet is e-mail marketing als zeer effectief marketingmiddel in te zetten. Je kunt er niet alleen omzet mee genereren, maar ook terugkerende klanten mee creëren. Cross Internet kan in samenspraak doelen opstellen en vervolgens de hele e-mail marketing campagne instellen. Ook zorgen we voor een aantrekkelijk design van de e-mailnieuwsbrief, dat uiteraard aansluit bij jouw huisstijl. Het doel? Optimale conversie!
Interesse? Neem contact met ons op. We komen graag alles met je bespreken.