De concurrent stof laten happen
Een krachtige online positionering.
Jouw bedrijf of organisatie op de juiste wijze online postioneren en daarmee verankeren in het uitdagende online business landschap.
Verandering is de enige constante
In een voortdurend veranderende samenleving is het voor bedrijven ontzettend belangrijk om een goede core te hebben. Het is cruciaal om te weten waar jouw bedrijf of organisatie precies staat in het uitdagende business landschap. Wellicht heb je de positionering al goed op orde, maar daarbij komt ook nog een online positionering. Welke plek gaat de website of webshop online innemen? Wie zijn de concurrenten? Wie en waar is de online doelgroep en wat worden de online doelen? Kortom: een groot aantal vragen die beantwoord moeten worden om succesvol online te kunnen ondernemen. Cross Internet kan je daarbij van dienst zijn.
Het vormgeven van een online positionering is namelijk onze core business. Om online succes te behalen, gaan wij structureel te werk om antwoorden te krijgen op belangrijke vragen. Op basis hiervan kunnen we een soort online blue print maken. Dit wordt de basis van de gehele online strategie.
Online positionering sessie
Wij kijken bij een online positionering zowel naar jouw bedrijf/organisatie als de doelgroep. Natuurlijk vormt de kern van je bedrijf de basis, maar daarnaast gaan we dus diep in op jouw klanten. Wie is dit, waar is deze te vinden en hoe kunnen we deze bereiken? Door alle gegevens te combineren, zorgen we ervoor dat je je goed kunt positioneren en zodoende de markt optimaal kunt bedienen. Het proces gaat als volgt in zijn werk:
1. Vragenlijst en briefing
Je begint met het invullen van een vragenlijst. Hierin worden zaken gevraagd als: wat is de core business, wie zijn naar jouw mening de top concurrenten, welke websites van de concurrenten vindt je goed, etc.
2. Oriënterend gesprek
Vervolgens maken we een afspraak om samen rond de tafel te gaan. Zo maken we kennis met jou en jouw onderneming/organisatie. Daarnaast zullen we de vragenlijst behandelen en - waar nodig - uitbreiden met extra informatie.
Nu gaan wij voor jou aan de slag: we doen onderzoek naar de markt waarin jouw bedrijf/organisatie zich bevindt, alsook jouw website, doelgroep en concurrenten.
3. Uitgebreide strategische brainstormsessie
Vervolgens maken we de afspraak voor een uitgebreide strategisch sessie waarin wij samen met jou de bevindingen gaan bespreken. Zo gaan we de échte kern en het bestaansrecht van jouw bedrijf/organisatie beschrijven. De doelstellingen en doelgroep zijn een belangrijk onderdeel.
4. Strategisch plan opstellen
Aan de hand van de brainstorm wordt de positionering vastgelegd in een praktijkgericht, strategisch plan zodat je jouw bedrijf of organisaite kunt verankeren in het snel bewegende online landschap. Zie dit plan als een blue print, waarmee de online doelstellingen behalen kunnen worden. Zo kijken we welke communicatiemiddelen en tools het beste passen bij jouw bedrijf en doelstellingen.
Plan uw gratis en vrijblijvende intake
Ben je benieuwd wat Cross Internet voor jou kan betekenen? Neem contact op en plan een gratis en vrijblijvende intake sessie.