De uitdaging
Als familiebedrijf is Buco Wooncentrum al decennialang een gevestigde naam in Weert en omstreken. Door de jarenlange ervaring zijn verscheidene stijl-/woontrends de revue gepasseerd. Buco heeft recentelijk de showroom gemoderniseerd en positioneert zich bovenin het midden én hoogsegment. De collectie is niet voor de massa bedoeld. De doelgroep bestaat veelal uit tweeverdieners, merk/design gericht en waardeert goed advies. Hier speelt Buco op in door de showroom te voorzien van eigentijds ingerichte ‘studios’. Zo kan een bezoeker een goed gevoel krijgen van de mogelijkheden en combinaties. Daarnaast staat een enthousiast team klaar voor een volledig interieuradvies op maat.De sfeer en beleving van de showroom moeten vertaald worden naar een krachtige en levendige online profilering. Dit project richt zich daarom op het herontwikkelen van de online identiteit van de website, www.buco-wooncentrum.nl.
De oplossing
De luxe uitstraling van het assortiment van Buco hebben wij weten te vertalen naar een prachtige online website waarin veel mogelijk is. Middels het assortiment in de website kan de bezoeker gemakkelijk online de producten van Buco bekijken. Bij de producten krijgt de bezoeker meer informatie over mogelijkheden zoals samenstellingen, verschillende kleuren en prijzen.Om de websitebezoeker aan te sporen een bezoekje aan de showroom te brengen, worden er verschillende woonstijlen in de website uitgelicht. Met deze online stijlengids krijgt de bezoeker een beeld van alle mogelijkheden die de showroom te bieden heeft. Het is via de website mogelijk een afspraak te maken voor interieuradvies of gemakkelijk de openingstijden te vinden om zelf een bezoek aan de showroom te brengen.
Dankzij onze contentstrategie is de website geoptimaliseerd voor termen zoals woonwinkel Weert, meubelzaak Roermond en interieuradvies aan huis. Aan de hand van doorlopende optimalisaties werken we aan een steeds beter wordende vindbaarheid.
Stijlgids
Middels de stijlgids kunnen producten vanuit de online catalogus gekoppeld worden aan verschillende stijlen zodat de bezoeker snel naar zijn/haar gewenste stijl kan navigeren.
Hierdoor kan de bezoeker zich gemakkelijk online oriënteren en zijn/haar winkelbezoek voorbereiden.
Daarnaast worden de stijlen afzonderlijk door Google opgenomen in de zoekresultaten. Zo kan per stijl ingespeeld worden op de zoekbehoefte van de bezoeker en vergroten wij de kans dat de bezoeker de website gaat vinden.
Pin Buco op Pinterest
Heb je als bezoeker een stijlgids gevonden die goed aansluit bij jouw stijl? Dan kun je de afbeeldingen in deze stijlengids gemakkelijk pinnen via Pinterest. Hiermee sla je de afbeelding in je eigen Pinterest account op om de afbeelding later nog eens te bekijken.
Ook plaatsen wij voor Buco nieuwe stijlengidsen in Pinterest die samensmelten met de stijlen in de showroom. Hiermee verbeteren we niet alleen de vindbaarheid van de website maar vergroten we ook de naamsbekendheid van Buco Wooncentrum op nationale schaal.
Plan een gratis en vrijblijvende intake
Ben je benieuwd wat Cross Internet voor jou kan betekenen? Neem contact op en plan een gratis en vrijblijvende intake sessie.
Gratis consult