De uitdaging
Voor Company of Gifts hebben we de nieuwe website in een prachtig design opgeleverd waarbij de sterke punten van de organisatie centraal staan. De informatie wordt duidelijk in prettig door te nemen blokken gepresenteerd ondersteund met het juiste fotomateriaal waarin wij ook een bijdrage hebben gedaan. Uiteraard is de vindbaarheid via Google enorm verbeterd maar met name ook het conversiepercentage is enorm toegenomen. Deze sterke verbetering van de conversie komt voor een groot deel voort uit het gegeven dat wij geholpen hebben om de positionering verder aan te scherpen zodat deze als bedrijf beter aansluit bij het type klant waar ze in de meest optimale situatie mee in contact komen. De beoogde doelgroep merkt eerder dat deze bij de juiste partij zit en neemt hierdoor eerder contact op.De oplossing
Om dit traject succesvol te doorlopen hebben we gekozen voor een manifesto ( ook wel manifest genoemd ), welke een unieke vorm is van positioneren. Een manifest zorgt voor herkenning, prikkelt en spreekt tot de verbeelding. Denk dan aan zaken waar de organisatie voor staat binnen de corresponderende branche, wat hun bijdrage hierin is en combineer dit met datgene dat de organisatie zo uniek maakt. Na een rondleiding door het bedrijf, het afnemen van interviews en veelvuldig overleg hebben we grondig alle benodigde informatie in kaart gebracht. Hieruit kwam al snel de essentie van het bedrijf naar voren, welke uitstraling hierbij beter zou passen & wat gewijzigd diende te worden om anno 2023 een weergaloze eerste indruk te maken ten opzichte van de concurrenten. Het doorlopen van het manifest proces alsmede de uiteindelijke output van het manifesto gaven ons & de klant het benodigde inzicht om samen de juiste weg in te slaan naar het vervolg.Beleving op maat
Het project was een mooie uitdaging waar we wel de diepte in konden voor wat betreft het webdesign en de vindbaarheid via zoekmachines maar ook waar we organisatiebreed binnen het marketing-commmunicatie gebeuren konden meekijken en uiteenlopenden adviezen geven ter verbetering. De visuele identiteit en merkbeleving online is volledig vernieuwd. Niet zozeer door een aanpassing van de huisstijl maar met name de combinatie van de website uitstraling en bijbehorende timing; op elk moment de juiste informatie te tonen, ondersteund door de juiste elementen.
Voorlopig resultaat
Voordat het einde van de 1ste maand na oplevering in zicht was, waren de posities in zoekmachines al enorm verbeterd door aanvullende linkbuilding en een geoptimaliseerd content marketingplan. Ook ontvingen we toen al het signaal dat er merkbaar nieuwe ( voor hun nog onbekende ) klanten spontaan een bezoek wilden brengen aan hun kerstpakketten showroom in Eindhoven. Een fenomeen dat voorheen duidelijk merkbaar minder frequent voorkwam.
Plan een gratis en vrijblijvende intake
Ben je benieuwd wat Cross Internet voor jou kan betekenen? Neem contact op en plan een gratis en vrijblijvende intake sessie.
Gratis consult