Inhoud In dit artikel
Oran
Online marketing-communicatie
Gepubliceerd: 16 Juli 2021
Laatste update: 31 Augustus 2021
Leestijd: 6 minuten

Online marketing tijdens de zomervakantie

De zomervakantie staat voor de deur. Voor velen de hoogste tijd om even rustig aan te doen en even te ontspannen. Tijd om de touwtjes van online marketing een beetje te laten vieren, toch? Nee! Juist in de zomervakantie liggen er veel kansen voor het oprapen om je online strategie tijdens de zomer een boost te geven. Weten hoe? Wij helpen je op weg!

Werk aan je lokale SEO

De zomerperiode is dé tijd waarin mensen de deur uit gaan. Doordat dit jaar het aantal buitenland reizen beperkt is door COVID-19 crisis, nemen juist de dagtrips en vakanties in eigen land toe. Wanneer mensen in de buurt van jouw onderneming een zoekopdracht invullen, wil je natuurlijk dat jij lokaal gevonden wordt. Genoeg redenen om je website te optimaliseren voor de lokale SEO. Er zijn een aantal handige eerste stappen, die je hiermee op weg kunnen helpen.

  • Meld je aan bij Google Mijn Bedrijf. Vaak wordt gedacht dat Google Mijn Bedrijf enkel belangrijk is als je een fysieke winkel hebt. Zelfs voor enkel websites biedt Google Mijn Bedrijf meer zichtbaarheid voor jouw bedrijf. Niet alleen toont het jouw onderneming in de buurt van een potentiële klant, klanten kunnen ook een review erop achterlaten. Een goed aantal reviews verhoogt de betrouwbaarheid van je bedrijf, en levert hiermee uiteindelijk meer nieuwe klanten op.
  • Word als eerste gevonden in Google Maps. Wil jij bovenaan in de zoekresultaten staan wanneer mensen in Google Maps in de buurt zoeken? Dan kan lokaal adverteren een optie zijn. Het is een manier om boven je lokale concurrenten in Google Maps te eindigen, waardoor mensen juist jouw ijssalon, winkel of terras zullen bezoeken.
  • Optimaliseer pagina’s met een relevante locatie. Wil je gevonden worden op een specifieke locatie. Dan is het belangrijk dat deze locaties in je SEO geoptimaliseerde pagina’s naar voren komt. Van ‘ijs verkopen Zwolle’, ‘auto zomercheck Groningen’ tot ‘boot huren Vlissingen’. Een zoekterm in combinatie met locatie zijn zoektermen waar je doelgroep juist naar op zoek is.

Heb je hulp nodig bij je lokale SEO of bij het opstarten van SEO. Vraag een gratis consult aan.

De zomer is hét moment om te adverteren

Tijd om te adverteren

Veel bedrijven kiezen ervoor om tijdens de zomerperiode minder te adverteren. Immers liggen veel mensen op het strand, waardoor ze minder resultaat uit hun advertenties behalen. Afhankelijk op welke doelgroep jij je richt, biedt dit veel voordelen voor jou. Door de afname van concurrentie nemen de kosten per klik namelijk af. Voor elke bezoeker die doorklikt op je advertentie naar je website betaal je dus minder. Zo haal je met hetzelfde budget meer zichtbaarheid en zorg je dat er meer bezoekers op je website terecht komen. Zo is adverteren via Google of een social media kanaal, zoals Facebook of Instagram, een mooie manier om je bezoekersaantal te laten stijgen of stabiel te houden. Nog betere resultaten behalen? Optimaliseer je webdesign voordat je gaat adverteren! Juist wanneer je organische bezoekersaantal tijdens de zomer lichtelijk afneemt, kunnen ads dit opvangen. Focus jij je met jouw advertenties met name op gezinnen of scholieren? Dan is het wellicht verstandig om het zoekmachine adverteren uit te stellen totdat de schoolvakanties voorbij zijn.

Wil je meer weten over effectief adverteren? Cross Internet bekijkt graag op welke platformen het voor jouw gunstig is om te adverteren. Ook staan we klaar voor het uitrollen van een sterk advertentieplan.

zomermarketing online marketing zomervakantie

Geef je content een zomers tintje

De zomer en het mooie weer hebben invloed op de content die mensen graag online voorbij willen zien komen. Geen zware en lastig onderwerpen, maar juist trends en vrolijke informatie doen het tijdens de zomermaanden goed. Houd bij het maken van je content in de zomer hier daarom rekening mee. Speel in op de vakantiestemming en draag bij aan de positieve sfeer. Maak je social media posts of advertenties net iets anders en val op tussen je concurrenten. Creativiteit wordt door veel klanten beloond. Maak ook gebruik van de goede, positieve houding van klanten. In de zomer staan ze open voor relevante, leuke boodschappen. Ze zijn hierdoor eerder geneigd om een website te bezoeken of een aankoop te doen. Een juiste insteek van je content die inspeelt op de zomer kan dus zorgen voor meer conversies voor jouw onderneming. En geef toe, dat klinkt aantrekkelijk toch?

Verstuur nieuwsbrieven

Richt jij je vooral op nieuwe klanten? Bestaande klanten zijn net zo waardevol, misschien zelfs waardevoller dan nieuwe klanten. De zomervakantie is een uitstekende periode om bestaande klanten te bedanken voor hun loyaliteit. Maak van deze tijd gebruik om aantrekkelijke nieuwsbrieven te versturen, met daarin leuke zomerkortingen. Deel nieuwste blog met handige tips of toon je nieuwste collectie. Doordat mensen veel vrije tijd hebben, is het dé tijd om hen aan te sporen tot actie. Vergeet niet om de nieuwsbrief in zomers thema te steken, zodat je helemaal inspeelt op de zomerperiode.

Hulp of inspiratie nodig bij het maken van je nieuwsbrief? Laat Cross Internet je helpen!

Creëer meer engagement met je klanten tijdens de zomervakantie

Wees actief op social media

Er wordt iedere dag veel gebruik gemaakt van social media, maar tijdens de zomervakantie neemt het gebruik alleen maar toe. Mensen hebben meer vrije tijd om online door content te scrollen of delen graag hun vakantiefoto’s met anderen. Jouw doelgroep is dus te vinden op social media! Waarom haak je hier als onderneming niet op in en pas je jouw online marketing in de zomer hierop aan? Wees daarom actief op social media en zorg dat je zichtbaar bent voor je (potentiële) klanten. Zorg voor een goede stroom aan content en creëer engagement. Stel een zomerse vraag waar volgers op kunnen reageren, organiseer een mooie winactie, of zet klanten aan jouw producten in een fotopost te delen. Vergeet ook niet op berichten te reageren. Zo creëren je een relatie met je klanten, die belangrijk is voor je klantenbestand. Juist door nu zichtbaar te zijn, zet jij de voetstappen voor een betere naamsbekendheid op de lange termijn.

social media marketing zomer

Ook jouw online marketing deze zomer een boost geven?

Voor veel bedrijven betekent de zomerperiode een afname van de normale werkzaamheden. De zomer is juist het moment om je online marketing een boost te geven. Heb je de afgelopen maanden geen tijd gehad om je website te optimaliseren ? Dan is dit het moment! Met een goed strategisch plan kun jij juist deze zomer de basis leggen voor meer leads en meer conversies op de korte termijn én de lange termijn. Zo is jouw website na de zomer helemaal up-to-date en ben jij online vindbaar op de termen die belangrijk zijn voor je onderneming. Sta niet stil met jouw website of webshop, maar geef juist kracht bij!

Benieuwd hoe wij jou kunnen helpen met je online marketing tijdens de zomervakantie? Neem contact met ons op of plan direct een vrijblijvend consult in!

Contactgegevens
Cross Internet Lindanusstraat 12 6031EA Nederweert
+31 (0)495 45 11 70 Ma t/m vrij 09:00 - 17:00
Openingstijden Maandag: 08:30 - 17:15 Dinsdag: 08:30 - 17:15 Woensdag: 08:30 - 17:15 Donderdag: 08:30 - 17:15 Vrijdag: 08:30 - 17:15
Parkeertip Parkeren is mogelijk in de blauwe parkeerzone voor de ingang van ons pand. Vergeet je parkeerschijf niet!
+31 (0)495 45 11 70
Info@crossinternet.nl
+31 (0)637 45 3827
9.6 43 beoordelingen
Route Cross Internet ligt centraal in het zuiden van Nederland. Direct aan de afslag Nederweert. Deze verbindt de A2 met de N275 Weert - Nederweert. Venlo, Sittard, Echt, Eindhoven en Helmond zitten op 30 min reistijd door ligging dicht bij grens Limburg / Brabant.

Niet goed? Geld terug! Wij garanderen nieuwe klanten via jouw website Door onze bewezen aanpak zijn we overtuigd dat ook jouw website beter kan, deze meer bezoekers krijgt en jij nieuwe klanten en omzet genereert!

Uitgebreide garantie info
Wij garanderen meer klanten Klik voor meer informatie 1
1