Online marketing en transparantie
Wij zorgen voor het behalen van online doelen middels een toegankelijke, duidelijke en open communicatie.
Online marketing: van ondoorzichtig naar doorzichtig
Voor velen is het nog steeds een erg ondoorzichtige markt: online marketing. Met allemaal online trucjes zorgen we ervoor dat websites hoger scoren in Google en meer bezoekers binnenhalen. Toch gaat in die trucjes stiekem veel tijd zitten. Daarnaast moeten de trucjes up-to-date blijven omdat Google ook steeds beter in de gaten krijgt wat online marketing bureaus allemaal doen om hun zoekmachineresultaten te beïnvloeden. Online marketing werkzaamheden die vorig jaar nog zorgden voor grote stijgingen in bezoekersaantallen en posities, kunnen dit jaar alweer achterhaald zijn en juist negatief werken voor jouw website.
Het Google succesrecept
Cross Internet vindt het belangrijk om zo transparant mogelijk te zijn. Natuurlijk kunnen we niet in detail vertellen wat we doen. Vergelijk het met een sterrenchef: hij zal zijn succesrecept nooit helemaal prijsgeven, maar je kunt wel voldoende ingrediënten onderscheiden om een idee te krijgen van de samenstelling. Zo proberen wij ook te werk te gaan. Daarnaast is het succesrecept in Google erg complex. Net zoals foute ingrediënten (of foute hoeveelheden van ingrediënten) een gerecht volledig kunnen verpesten, kunnen verkeerde links en een foute focus qua online marketing jouw vindbaarheid om zeep helpen.
Waar gaat jouw online marketing budget naartoe?
Wanneer je in zee gaat met Cross Internet, wil je natuurlijk weten waar jouw bestede euro's precies voor gebruikt worden. Dit zullen we uiteraard duidelijk uitleggen. Je ontvangt namelijk een offerte met daarin een urenschatting per onderdeel (webdesign, webdevelopment, copywriting, online marketing etc.). Echter, het is belangrijk om te begrijpen dat kennis op het gebied van online marketing constant up to date moet blijven. Zoals we al vertelden, is online marketing een sterk veranderende markt waarin kleine veranderingen grote impact kunnen hebben, zowel positief als negatief.
Linkjes die vandaag goed zijn voor je website, zijn dat morgen wellicht niet meer. Zaken die vandaag onbelangrijk zijn voor de vindbaarheid, zijn dat morgen wellicht wel.
Het is aan ons om al deze factoren zo goed mogelijk in kaart te brengen en deze informatie up to date te houden. Dit kost tijd. Zodoende ontdekken we echter steeds meer factoren die invloed hebben op de vindbaarheid en zoekmachineposities van een website. Dit passen we vervolgens weer toe op de websites van onze klanten.
Jij doet jouw werk, wij het onze
Je hebt een core business: hetgene waarmee je jouw geld verdient. Het verkopen van diensten of producten zorgt bij jou voor brood op de plank. Online marketing kan extra klandizie opleveren, maar uiteindelijk is dit niet jouw core business. Wij zien een samenwerking daarom als volgt:
Wij sturen potentiële klanten naar de website of -shop, jij verkoopt ze het product of dienst.
Zo kun je doen waar jij goed in bent, en doen wij waar wij goed in zijn.