28 Sept 2016 Webshop bij Google Shopping aanmelden

Webshop bij Google Shopping aanmelden

Met Google Shopping verschijnen uw producten bovenaan de zoekresultaten in Google als een gebruiker op een bepaalde productnaam zoekt. Producten kunnen ook rechts van de zoekresultaten komen te staan, als de zoekresultaten advertenties bevatten. De gebruiker ziet bij beide mogelijkheden uw producten als afbeelding. Onder de afbeelding wordt extra info getoond: de titel met ingebouwde link naar de betreffende pagina, de prijs van het product en de naam van uw webshop. Dit nodigt beslist uit tot doorklikken!

Eigenlijk fungeert Google Shopping dus als een soort productenrekje. Voor de gebruiker is het erg handig, want deze ziet producten van meerdere aanbieders. Uw webshop bij Google Shopping aanmelden kan uw producten op een prettige manier in de schijnwerpers zetten voor mensen die via Google een product of informatie over een product zoeken.
 

Bij Google shopping aanmelden: hoe werkt het?

Uw webshop bij Google Shopping aanmelden kost u alleen geld als uw vermelding iets oplevert. Dit betekent dat uw producten worden getoond bij bepaalde zoekopdrachten, maar dat u alleen aan Google betaalt als een gebruiker daadwerkelijk op uw advertentie klikt om het product te bekijken en/of te kopen. Uw webshop bij Google Shopping aanmelden, is dus een kostenbesparende online marketingmethode. Cross Internet werkt er dan ook graag mee! De enige twee dingen die u nodig heeft, zijn:

  1. een Adwords-account;
  2. een Merchant Center-account.

Bij Cross Internet regelen we deze zaken graag voor u. Daarnaast is Cross Internet een online marketing bureau, waardoor we precies weten hoe we een webshop goed in de markt kunnen zetten. Ook na het aanmelden bij Google Shopping zijn er namelijk een aantal zaken van belang als u wilt dat de online marketingmethode effectief en kostenbesparend is.
 

Voordelen van Google Shopping

Met een Adwords-account kunt u meer dan uw webshop bij Google Shopping aanmelden. Zo kunt u ook zoekwoordcampagnes instellen en advertenties op Google plaatsen. Google Shopping heeft echter een aantal voordelen ten opzichte van de andere SEO -en SEA mogelijkheden van Google:

  • De klikprijzen (CPC) van Google Shopping zijn lager.
  • De zoeker heeft direct een beeld van het product, dus klikt pas als het echt is wat hij of zij zoekt.
  • De zoeker ziet tevens direct wat een product kost en klikt alleen als de prijs past bij zijn of haar budget.
  • Met Google Shopping kunt u eenvoudig en snel een aanzienlijk hogere Return of Investment, ofwel ROI, verwezenlijken.
     

Haal het meest uit uw Google Shopping aanmelding

Aanmelden bij Google Shopping kost in de basis niets. Is de aanmelding actief, dan betaalt u de kosten per click (CPC). U bepaalt zelf hoe hoog deze kosten zijn en het is mogelijk om te analyseren hoeveel mensen uw advertentie zouden hebben gezien, als u uw CPC bijvoorbeeld iets hoger zou hebben ingesteld. Zo kunt u het effect van uw Google Shopping aanmelding altijd bijsturen.

Vijf tips:

  1. Gebruik zoekwoorden in producttitels en beschrijvingen
  2. Geef producten een duidelijke en snel leesbare titel
  3. Gebruik goede afbeeldingen
  4. Benut locatie-targeting
  5. Houd de productfeed up-to-date
     

Behaal een maximale ROI

Google is marktleider van alle zoekmachines. Google heeft hierdoor veel macht en is tevens de bepaler van hoe de zoekresultaten van zoekers eruit komen te zien. Doordat het aantal adverteerders bij Google en dus ook bij Google Shopping alleen maar verder stijgt, zal Google in de toekomst waarschijnlijk steeds meer ruimte vrijmaken voor de Google Shopping resultaten. Dat hier verandering in komt, is al zichtbaar nu bijvoorbeeld rechts van de zoekresultaten Google Shopping berichten komen te staan in plaats van de reguliere Google Advertenties. Zo zal Google in de toekomst nieuwe features aan Google Shopping toevoegen om het voor de consument nog duidelijker en aantrekkelijker te maken. De ROI van Google Shopping is nu ideaal. In de toekomst zult u echter meer moeite moeten doen om een maximale ROI te behalen.

Enkele tips om een maximale ROI te behalen:

  • Richt verschillende Google Shopping campagnes in, zodat u kunt 'spelen' met de onderdelen en duidelijk ziet wat, wanneer en waardoor werkt. Zet vervolgens meer in op uw bestsellers en verhoog zo uw ROI.
  • Profiteer van Google 'zoekpartners'. Websites die deel uitmaken van bijvoorbeeld AdSense voor Shopping, zijn een zoekpartner van Google. Uw Google Shopping advertenties worden dan ook zichtbaar op deze websites, buiten Google. Wanneer? Als op deze sites relevante zoekopdrachten worden gedaan en relevante content zichtbaar is. Uw Google Shopping advertenties hier kunnen u wederom een hoger ROI opleveren.
  • Analyseer altijd uw Google Shopping advertenties, zoekwoorden en opbrengsten met een zoektermenrapport. Bespaar vervolgens op slechte termen en scoor extra op goede termen.
     

Wilt u zo optimaal mogelijk effect behalen met uw webshop aanmelden bij Google Shopping? Laat het aan de specialisten van Cross Internet over! Informeer vrijblijvend naar de mogelijkheden.
 

Contact opnemen

Terug naar overzicht
Hebben we uw interesse gewekt?Blijf maandelijks op de hoogte van de laatste nieuwtjes
Onze certificeringen
Ecabo
Cross Internet Lindanusstraat 12-14,
6031 EA Nederweert, Limburg,
Nederland
Telefoon: +31(0)495 45 11 70 Mobiel: +31(0)6 374 538 27 Mail: info@crossinternet.nl
Nieuwsbrief Online marketing nieuws waar u iets aan heeft!
© Cross Internet 2006 - 2019 | Algemene voorwaarden | Juridisch | Privacy cookieverklaring | Sitemap