Instagram reclame
Een applicatie die de laatste jaren enorm in populariteit is gegroeid, is Instagram. Een groot aantal jongeren en volwassenen zijn dagelijks of wekelijks actief op deze applicatie. Het is voor bedrijven hierdoor een zeer goede zet om ook actief te zijn op dit platform. Bedrijven kunnen foto's en video's plaatsen in hun feed en gebruikmaken van hashtags. Echter kun je ook op een andere manier de aandacht van je doelgroep trekken. Maak bijvoorbeeld gebruik van Instagram reclame!
De optimale online
marketingmix

Wat is het precies?
Adverteren via Instagram, of simpelweg gebruikmaken van Instagram reclame, is het plaatsen van foto's tegen een betaling zodat een bepaalde doelgroep deze foto zal zien. Hier heb je wel een advertentieaccount voor nodig. Omdat Instagram overgenomen is door Facebook, is een advertentieaccount bij Facebook voldoende aangezien deze onder hetzelfde bedrijf vallen. Een gewoon account is niet nodig, maar we raden het wel aan om interactie met bezoekers te behouden. Het adverteren via Instagram lijkt veel op deze variant binnen Facebook. Hiermee kun jij foto's adverteren die in de feed van je doelgroep komen te staan. Daarnaast is het ook mogelijk om meerdere afbeeldingen te adverteren binnen één post. Dit noemen ze een carrousel en hierdoor kun je meerdere producten binnen één post laten zien aan potentiële klanten. Als laatste is er de video advertentie. Dit zegt het al; een filmpje van maximaal 30 seconden kan geadverteerd worden.
Het is daarnaast ook mogelijk om een call to action button toe te voegen waardoor mensen snel door kunnen klikken naar je website. Dit is zeer gunstig wanneer je producten of diensten aanbiedt. Mensen hoeven hierdoor niet meer eerst naar je website te gaan, maar zijn binnen één klik op de plek waar ze moeten zijn.
Waarom gebruikmaken van Instagram reclame?
Het wordt vaak gezegd: beelden zeggen meer dan duizend woorden. Daar zijn wij het volledig mee eens. Het is voor klanten namelijk veel gemakkelijker om iets op visuele wijze te zien aangezien een product of dienst dan op de juiste manier wordt aangeboden. Verwarring wordt op deze manier geminimaliseerd. Instagram heeft dit vanzelfsprekend ook als hoofddoel: het delen van foto's en video's van plekken, producten of evenementen die je bezoekt.
Daarnaast is Instagram reclame erg handig wanneer je een goede klantenrelatie op wilt bouwen, lees hier meer over het adverteren op Instagram Reels. Via Instagram ligt de interactiegraad veelal hoger dan bij andere social media platformen. Mensen zijn eerder geneigd om ergens op te reageren of een privéberichtje te sturen waardoor een klantenrelatie sneller ontstaat. Een ander groot voordeel is dat je via Instagram een enorme doelgroep kunt aanspreken. Het bereik van Instagram neemt nog steeds toe. Dit is te zien aan het aantal nieuwe accounts dat nog steeds enorm blijft stijgen. Hierdoor kun je snel en gemakkelijk een bredere groep aanspreken.
De juiste doelgroep inspireren en bereiken
Het is met instagram reclame gemakkelijk de juiste doelgroep te bereiken. Je kunt je advertentie namelijk specifiek richten op mensen met een bepaalde leeftijd, misschien wel geslacht, locatie maar ook interesses. Verkoop jij bijvoorbeeld beauty gerelateerde producten? Dan kun je jouw advertentie specificeren op mensen die gemeenschappelijke interesses hebben met beauty. Dit geldt ook voor andere interesses en onderwerpen. Tevens is het ook mogelijk om de consumenten vanuit de Instagram reclame door te sturen naar jouw website. In plaats van naar het Instagram profiel te gaan waar een visuele representatie staat van jouw bedrijf, is het dus ook mogelijk de consument rechtstreeks naar de website te sturen. Hiermee verhoog je niet alleen de naamsbekendheid maar ook het aantal bezoekers wat resulteert in een hogere conversie.
Het adverteren uitbesteden
Kleinere bedrijven zullen niet altijd de tijd hebben om dagelijks actief te zijn op Instagram. Je kan er dan voor kiezen om Instagram reclame uit te besteden. Cross Internet kan hierbij een goede hulp zijn! Onze specialisten zijn dagelijks op diverse social media platformen bezig om campagnes te optimaliseren en zo conversies te verhogen. Wij houden de resultaten tijdens zo'n campagne in de gaten en kunnen aanpassingen maken daar waar nodig is. Hierdoor kunnen wij Instagram remarketing gebruiken en zal het verlies van klanten tijdens het aankoopproces zo minimalistisch mogelijk blijven.
Instagram reclame uitbesteden aan experts?
Wil jij je focussen op je bedrijf en de online marketing, waaronder iInstagram reclame, uit handen geven aan een ervaren en deskundig bedrijf? Kom in contact met Cross Internet en besteed jouw Instagram reclame uit. Ons team van experts zal ervoor zorgen dat jouw advertenties up-and-running zijn en dat jij regelmatig een update over de stand van zaken krijgt. Wij houden van transparantie en geven terugkoppeling over de resultaten van de advertenties.
Weten wat wij kunnen betekenen voor jouw bedrijf? Vraag dan een gratis consult aan!

marketingmix ontdekken Plan vandaag nog een vrijblijvend consult in