Display advertising
Display advertising is een effectief online marketing instrument waarmee je een groot publiek en specifieke doelgroepen kunt bereiken. Het wordt gebruikt in de vorm van display advertentiecampagnes om naamsbekendheid van een product, dienst of merk te vergroten, om ervoor te zorgen dat je merk, product of dienst op het juiste moment onder de aandacht is van je doelgroep wanneer zij in een fase van overweging zitten en om sales en leads te genereren en nieuwe bezoekers te bereiken. Je kunt via display marketing een groot nieuw bereik creëren of je bestaande bezoekers opnieuw triggeren. Of je nu grote hoeveelheden traffic wilt binnenhalen, awareness wilt creëren voor je merk of leads wilt genereren: onze ervaren advertising specialisten weten jouw doelgroep exact te vinden om hen vervolgens met de juiste advertenties te targetten. Zo bereik je altijd relevant verkeer voor efficiënte besteding van je marketingbudget.
De optimale online
marketingmix

Wat is display marketing?
Display marketing is een online advertentiemethode waarbij er gebruik wordt gemaakt van beeldadvertenties en/of video uitingen. Deze advertenties zijn zichtbaar op sociale netwerken en websites die je doelgroep bezoekt en worden vertoond op verschillende apparaten, zoals desktop, tablet en smartphone. Een groot voordeel is dat steeds meer advertentieplatformen 'targeting' opties aanbieden waardoor jij als adverteerder meer opties hebt om specifieke doelgroepen te benaderen. Zo kun je de voor jou juiste combinatie maken van wélke boodschap je wilt communiceren, aan wie, op welk moment en via welk apparaat en kanaal of medium.
Display advertising uitbesteden
Door het inzetten van tekstadvertenties, banners, video's en allerlei andere methoden brengen onze specialisten jouw website onder de aandacht bij je doelgroep. Daarbij werken we zeer nauw samen met grote display netwerken en bepalen we de beste voorwaarden om tegen te adverteren. Een speciaal algoritme analyseert of het interessant is om een bepaalde advertentie aan een betreffende persoon te laten zien of niet en bepaalt wat we voor een klik of impressie moeten betalen. Hierdoor zijn we in staat om tegen de beste voorwaarden het meest kwalitatieve verkeer te genereren.
Advertenties die de doelgroep aanspreken
Cross Internet heeft ruime ervaring in het maken van display materiaal. Vaak bepaalt een juist opgemaakte banner of een potentiële klant wel of niet klikt. Daarom worden gecreëerde banners voortdurend getest en geoptimaliseerd. Je wilt dat uiteindelijk de beste methode werkt. Vandaar dat A/B testing tussen verschillend opgemaakte banners en uitingen een goede manier is om te komen tot de uiting die het beste resultaat oplevert. Wat dat resultaat is, dat verschilt per klant. Het is mede afhankelijk wat voor een klant de belangrijkste doelen zijn. Afhankelijk daarvan wordt bekeken hoe een uiting eruit moet komen te zien.
Display advertising uitbesteden: de voordelen
Het uitbesteden van display advertising aan een betrouwbare externe partner is een verstandige keuze. Wanneer je er voor kiest om Cross Internet aan de slag te laten gaan met display advertising voor jouw bedrijf dan biedt dat jou verschillende voordelen.
Zo creëer je allereerst een hele hoop rust voor jezelf. Niet geheel onbelangrijk als je druk bent met ondernemen en als je daar het liefste al je kostbare tijd en energie in steekt. Met een gerust hart kun je het uitdenken van de strategie, opzet en uitvoering van display advertising campagnes en analyse en beheer ervan overlaten aan onze deskundige online marketing experts. Zij weten hoe ze dergelijke specifieke online campagnes moeten aanpakken.
Naast het feit dat er een hoop werk uit je handen wordt genomen, is een volgend voordeel dat je hele precies overzicht houdt op de gemaakte kosten. Display advertising campagnes kunnen aan de hand van budgetten en biedingen gemanaged worden. Daarmee hod je sowieso altijd de kosten in de hand. Daarnaast zie je ook gelijk wat er tegenover staat. Denk daarbij aan de extra opbrengsten, direct of indirect. Directe opbrengsten zijn nieuwe klanten, terugkerende klanten die een herhaalaankoop doen en extra omzet die daar uit voortvloeit. Indirecte opbrengsten zijn het extra bereik dat met display advertising campagnes kan worden verkregen, het bouwen aan de naamsbekendheid en onder de aandacht brengen van je producten- of diensten aanbod. Ook extra aanmeldingen voor je nieuwsbrief of e-mail campagnes, offertes of andere leads zijn voorbeelden va indirecte opbrengsten uit display advertising campagnes.
Display Advertising via Cross Internet
Ben je benieuwd wat display advertising campagnes voor jouw bedrijf zouden kunnen betekenen? Neem dan gerust contact met ons op. Bel ons of vul het contactformulier in. Ons team bestaande uit gedreven online marketing specialisten, webdesigners en programmeurs staat voor je klaar en we plannen graag een geheel vrijblijvend kennismakingsgesprek met je in.

marketingmix ontdekken Plan vandaag nog een vrijblijvend consult in