De uitdaging
In een hoog competitieve markt, zoals die van hypotheken, is toetreden lastig. Voor ons was het de uitdaging om bij elke stap van ontwikkeling en uitbreiding opnieuw een bevredigend resultaat voor HypothekenUnie neer te zetten. Het continu groeiend aantal vestigingen moet blijvend gevoed worden met leads die ondermeer door een meegroeiende online groeistrategie gegenereerd moeten worden.De oplossing
Om de veranderingen in de markt, de concurrentie en de online mogelijkheden te monitoren heeft HypothekenUnie haar eigen team online marketing communicatie experts binnen Cross Internet toegewezen gekregen. Ons team overziet en denkt mee in elke stap van de online strategie om te zorgen dat HypothekenUnie meespeelt in de voorhoede van haar markt. De op maat gemaakte website is het resultaat van een uitgebreide analyse van de online customer journey. De doorlopende online marketing campagnes sluiten exact aan op de verschillende fases die de doelgroep doorloopt in hun aankoopproces. De uiterst gebruiksvriendelijke en overzichtelijke website is ingericht op laagdrempelige contactopname mogelijkheden via chat, telefoon en e-mail.Om alle gegenereerde leads af te handelen is het essentieel dat alle processen zo goed mogelijk ingericht zijn en alle vestigingen feilloos samen kunnen werken. Daarom hebben wij naast de online groeistrategie de volledige online infrastructuur opgezet en ingericht, van de afhandeling van privacy gevoelige informatie tot online samenwerken middels cloud computing.
De samenwerking tussen HypothekenUnie en Cross Internet is veruit uniek en versterkend te noemen. Als online partner fungeert ons team binnen projecten als deze het best.
Alles overzichtelijk
Om de bezoekers zo goed mogelijk te helpen in hun zoektocht is het belangrijk dat er zoveel mogelijk belangrijke informatie overzichtelijk in één oogopslag gepresenteerd wordt. Het communiceren van de bereikbaarheid via telefoon, contact, e-mail en de live chat zijn altijd prominent aanwezig
Bekijk de websiteVestigingen staan centraal
HypothekenUnie kenmerkt zich door haar onafhankelijke hypotheekadvies aan huis, maar ook via hun groeiend aantal vestigingen. Om de bezoekers te helpen een vestiging bij hun in de buurt te vinden is een maatwerk vestigingen module ontwikkeld die zowel op de website als via Google vestigingen actief promoot. Deze maatwerk module is het resultaat van ons online marketing team die uitgedaagd werd om de vestiging afzonderlijk van elkaar te laten scoren binnen Google op basis van de locatie waar een bezoeker zich bevindt.
Het resultaat is indrukwekkend. Sinds de lancering van de module zijn het aantal nieuwe
bezoekers afkomstig van Google op de individuele vestigingspagina’s verdubbeld.
Online rekentools
De hypotheek markt bruist van de online rekentools waarmee bezoekers direct online een eerste berekening kunnen doen van hun mogelijkheden. De bezoekers verwachten in hun zoektocht naar een geschikte hypotheekadviseur overal een berekening te kunnen doen. Door goed te kijken naar de concurrenten en het dialoog aan te gaan met de doelgroep hebben we in samenwerking met HypothekenUnie de beste versies van de online rekentools ontwikkeld om de bezoekers een zo goed mogelijk eerste indruk te geven, maar ook de kwaliteit van de leads voor HypothekenUnie zo hoog mogelijk te maken.
Online groeistrategie
Zien en gezien worden op het internet wanneer de doelgroep je het meest nodig heeft, zeker in de hypotheken markt is de concurrentie enorm. Alle pijlers zijn er daarom op gericht om de website op zoveel mogelijk zoektermen organisch te laten scoren.
Plan een gratis en vrijblijvende intake
Ben je benieuwd wat Cross Internet voor jou kan betekenen? Neem contact op en plan een gratis en vrijblijvende intake sessie.
Gratis consult