Klantreis in kaart brengen van jouw bedrijf?
Een succesvolle onderneming weet waar haar klanten zich bevinden en wat hun behoeftes zijn. Om hierop te kunnen inspelen, is het in kaart brengen van de klantreis onmisbaar. Een digitale klantreis is een belangrijk hulpmiddel om te ontdekken welke route jouw klanten op je website of webshop afleggen. Op deze manier kan er een marketingstrategie worden ontwikkeld vanuit het perspectief van de klant. Het leidt tot een prettige online ervaring, meer aankopen en dus uiteindelijk tot meer financiële winsten voor jou als bedrijf.
De optimale online
marketingmix

Wat is een klantreis?
De klantreis, ook wel customer journey genoemd, is een analysemethode om het aankoopproces van een product of dienst vanuit het perspectief klant te bekijken. Het geeft informatie over de spreekwoordelijke reis die klanten online maken door de verschillende fases op jouw website. Hoe klanten zich oriënteren, een product aanschaffen tot aan de service die zij ervaren. Door deze kennis inzichtelijk te maken, krijg je waardevolle informatie in handen om het klantproces op je website of webshop te optimaliseren. De klantreis geeft hiermee informatie over welke marketingstrategieën succesvol zijn en welke verbeterd moeten worden. Op deze manier kan er gericht gewerkt worden aan een marketingstrategie die leidt naar meer conversies.
Klantreis optimaliseren door Cross Internet
Geen enkele klantreis is hetzelfde en vraagt daarom om een aanpak op maat. Cross Internet helpt je de klantreis van jouw onderneming in kaart te brengen én te optimaliseren. Dit doen we door allereerst benodigde data en informatie over jouw doelgroep te verzamelen. Wie zijn ze, wat zijn hun behoeftes en hoe gedragen ze zich online? Op basis van deze informatie kan er een heldere klantreis worden gecreëerd. De klantreis geeft inzicht in de potenties van de online marketing voor jouw onderneming. Verkeerd gebruikte communicatiekanalen kunnen worden aangepakt en ineffectieve boodschappen aangepast. We grijpen alle kansen aan en creëren op basis van deze digitale klantreis een gerichte online marketingstrategie. Deze zal de klantbeleving optimaliseren en hiermee uiteindelijk zorgen voor een stijging in de verkoop.
Laat een klantreis maken
De basis van een succesvolle ervaring op je website door klanten begint bij een optimale klantenbeleving. Een klantreis is hét instrument om de klantbeleving van jouw bedrijf te verbeteren en te zorgen voor efficiëntere klantprocessen. Knelpunten of onzekerheden kunnen worden weggenomen en kansen worden benut. Wacht niet langer en laat een klantreis maken door Cross Internet. Samen werken we aan de verbetering van je site of webwinkel. Geïnteresseerd of meer weten? Neem contact met ons op.

marketingmix ontdekken Plan vandaag nog een vrijblijvend consult in