Customer journey mapping
Om een optimale klantbeleving voor je website of webshop te creëren, is het in kaart brengen van de klantreis belangrijk. Deze customer journey geeft inzicht in welke weg je klanten afleggen om bij de website van je onderneming te komen en wat hen aanzet tot een aankoop. Zo kan er een doelgerichte online marketingstrategie worden ontwikkeld, vanuit het perspectief van de online bezoeker, met als uiteindelijke resultaat een hogere verkoop.
De optimale online
marketingmix

Weten waar je klant behoefte aan heeft
Weten wat de behoefte van je doelgroep is, waar zij zich online bevinden en wanneer zij overgaan tot aankoop. Het is belangrijke informatie die bepalend is voor het succes van je bedrijf. Het geeft immers inzicht om de vervolgstappen naar een optimale klantbeleving mogelijk te maken. Met customer journey mapping worden de wensen en behoeften van de klant gedurende de verschillende fases op je website inzichtelijk gemaakt. Van het ontvangen van informatie, de oriëntatie op de website tot het daadwerkelijke moment van aankoop. Ontdek met een customer journey map waar de potenties en verbeteringen liggen van je marketingstrategie en neem controle over de reis van je klant.
Customer journey mapping met Cross Internet
Customer journey mapping is niet eenvoudig. Er zijn tal van vragen en problemen die bij het creëren van een customer journey map komen kijken. Cross Internet helpt je de customer journey inzichtelijk te maken én te verbeteren. Geen enkele klantreis is immers hetzelfde en vraagt om een plan op maat. Door het vergaren van data en informatie, verzamelen we waardevolle informatie voor de customer journey mapping. Wie je doelgroep? Wat is hun behoefte? Hoe bewandelen zij de weg op jouw website? Met behulp van de customer journey weten we hoe de klantbeleving kan worden geoptimaliseerd. Cross Internet creëert vervolgens een passende online marketingstrategie die tot meer conversie zal leiden.
Schakel de hulp in van een expert
Leer je klant kennen door de klantreis te analyseren met customer journey mapping. Welke martketingstrategieën zijn succesvol? Waar liggen de verbeterpunten? Customer journey mapping is waardevol om (potentiële) klanten een betere online beleving te geven. Zo leid je nieuwe klanten naar je website en houd je bestaande klanten tevreden. Het is dé manier voor een hogere omzet. Schakel de hulp in van Cross Internet en ontdek jouw marketingpotenties met customer journey mapping. We leggen je graag alle mogelijkheden uit. Neem contact met ons op.

marketingmix ontdekken Plan vandaag nog een vrijblijvend consult in