Inbound marketing
Meer prospects bereiken, meer leads genereren, meer klanten krijgen en binden.
De optimale online
marketingmix
Blijvend meer leads en klanten
Bij inbound marketing zorg je ervoor dat jouw bedrijf op natuurlijke wijze in de spotlights komt te staan. Je komt bij relevante prospects en klanten onder de aandacht, zonder dat dit bergen met geld kost voor dure marketingmaterialen of advertenties.
Verdien aandacht
Door inbound marketing verdíén je aandacht. Met andere woorden: je maakt gebruik van de pull-strategie en zorgt ervoor dat de (mogelijke) klant naar jou toekomt voor info, producten of diensten. Dat je aandacht verdient, kan door verschillende factoren worden bepaald:
- Organische zichtbaarheid
Als je organisch goed zichtbaar bent, kent Google jou. Je hebt een bepaalde autoriteit opgebouwd en verschijnt daarom bovenaan de organische zoekresultaten. Of je maakt het voor Google duidelijk wie jouw doelgroep is en welke producten of diensten jij verkoopt. Zo weet Google wie je moeten hebben bij bepaalde zoekopdrachten.
- Sociale reikwijdte
Sociale reikwijdte is bij elke vorm van marketing belangrijk. Anders dan bij betaalde marketingvormen, richt inbound marketing zich erop dat je zonder kosten jouw sociale reikwijdte vergroot. Bijvoorbeeld door het bereik via social media te vergroten.
- Thought leadership
Thought leadership staat voor duidelijke kennis en kunde. Je bent de markt en trends altijd voor doordat je alles weet van wat er in jouw straatje gebeurt en relevant is. Voor informatie zal een klant daarom altijd bij jou aan de bel trekken, want dan is hij of zij verzekerd van nuttige info.
De voordelen van inbound marketing
De grote kracht van inbound marketing is dat je, in plaats van kortdurende aandacht, duurzame aandacht krijgt. Word je erkend door Google, dan sta je altijd ergens bovenaan de zoekresultaten voor bepaalde diensten en producten. Heb je veel volgers op social media, dan behoud je deze volgers en zal het aantal volgers juist alleen maar toenemen. Sta je bekend als dé specialist op het gebied van wat dan ook, dan blijft je dit. Mits de prospects en klanten zo nu en dan hieraan worden herinnerd natuurlijk.
Inbound marketing heeft de volgende voordelen:
- Je bent beter zichtbaar en bereikt zo het grootst mogelijke deel van jouw (mogelijke) klanten. Ruim 80% van de mensen zoekt immers eerst online naar info over producten en diensten.
- Je hebt een continue leadstroom naar jouw website en kunt dus altijd 'verkopen'.
- Je hebt meer organische bezoeken, die voor betere conversies zorgen én tevens opnieuw bijdragen aan de organische zichtbaarheid.
- Je bereikt de juiste doelgroep(en), wat ervoor zorgt dat je meer leads en klanten krijgt.
- Je zorgt voor binding met jouw merk, wat op de lange termijn de sociale reikwijdte ten goede komt.
- Je hebt lagere kosten per lead en kunt jouw bereik en verkoop eenvoudiger analyseren en optimaliseren.
De basis voor meer leads en klanten
Omdat inbound marketing zorgt voor duurzame aandacht en bekendheid, is het dé basis voor meer leads en klanten. Met inbound marketing ben je dan ook blijvend verzekerd van (online) succes.
Onze inbound marketing mogelijkheden:
Neem contact op met Cross Internet voor de best bewezen inbound marketing methoden, zoals social media marketing, copywriting, zoekmachine optimalisatie en e-mail marketing.
marketingmix ontdekken Plan vandaag nog een vrijblijvend consult in