10 Jan 2017 Hoog scoren in Google met SEO in 2017

Hoog scoren in Google met SEO in 2017

Als wereldwijde zoekmachine heeft Google heel veel macht in handen. Iedereen wil hoog scoren in Google en Googles ontwikkelingen worden dan ook op de voet gevolgd door online marketing bedrijven. Alle updates van Google kunnen een website immers ineens onderaan de lijst met zoekresultaten zetten. Er is natuurlijk geen enkel online bedrijf dat hierop zit te wachten. Een bedrijf moet op de eerste pagina staan, wil het gevonden worden op de gebruikte zoekwoorden van de 'Google-aar'. Gebeurt dit niet, dan is de kans nihil dat de potentiële klant 'doorklikt' naar pagina twee.

Mobiele vriendelijkheid of u ligt eruit!

In de eerste helft van 2016 kwam Google met een update waarbij mobiel-onvriendelijke websites enorm werden gestraft. Mobiele vriendelijkheid is al jaren erg belangrijk als u zoekverkeer wilt krijgen en behouden. In 2017 verwacht Google dat gebruikers 75% van de totale online tijd internet via een mobiel apparaat. De update van Google om mobielonvriendelijke websites een tik te verkopen, is dus bedoeld om de Google-klanten zo goed mogelijk van dienst te zijn. Een mobielonvriendelijke site veroorzaakt namelijk alleen maar irritatie en frustratie. Daarom 'levert' Google deze zoekresultaten niet als eerst aan zijn klanten!

“Bijna 25% van de internet-gebruikers is alleen nog maar via mobiele apparaten online, en 4 van de 10 gebruikers zoekt alleen nog maar via een mobiel apparaat naar producten, diensten en andere info.” (Bron: Think with Google)

 

Bij het scoren in Google wordt mobiele vriendelijkheid dus steeds belangrijker. Doet u het goed op de mobiele vriendelijkheidsschaal van Google? Dan werkt u uzelf organisch naar boven in de zoekresultaten. Scoort u héél goed, dan komt u op pagina 1 van Google te staan. Maar... is dat in 2017 nog genoeg?

De bezoeker moet door 3 schermen scrollen tot de organische resultaten zichtbaar zijn.

Hoger in Google komen, voor lokale ondernemers

Waar lokale ondernemers het in 2016 nog goed deden, doordat zij perfect konden inspelen op het lokale zoekverkeer, krijgen ze het in 2017 wat moeilijker. Google trekt namelijk de markt naar zich toe.

“Met bovenaan de Google Shopping-advertenties, daarna de overige betaalde advertenties, gevolgd door de Google Mijn Bedrijf-vermeldingen, en dááronder pas de organische zoekresultaten, zal er behoorlijk wat moeten worden gescrold om als klein bedrijf op te vallen op het redelijk kleine mobiele scherm van de gebruiker.”

 

Google toont allereerst alle betalende klanten en daarna pas de klanten die met hun site het best scoren in Google, op mobiele vriendelijkheid, relevantie, actualiteit en andere factoren die Google gebruikt voor de 'ordening'. Als lokale of kleinere ondernemer zult u dan toch in de buidel moeten tasten als u SEO wilt gebruiken om uw klantenbestand uit te bouwen.

7 Tips om toch hoog te scoren in Google:

  1. Onderhoud uw website en blijf goed scoren op alle factoren die Google gebruikt voor de ranking. Doe bijvoorbeeld aan linkbuilding en zet SEO in.
  2. Meld uw bedrijf grátis aan bij Google Mijn Bedrijf. Tip: Google plaatst de bedrijven die online prominenter aanwezig zijn hoger in deze Google-subranking!
  3. Profiteer van de kracht van social media.
  4. Prikkel de bezoekers die uw website bereiken optimaal.
  5. Let bij al uw pagina's op de gebruiksvriendelijkheid.
  6. Verkoop via meerdere wegen, zoals via Bol.com.
  7. Verhoog de conversie in uw webshop.

Scoren in Google: de toekomst van SEO

Zonder betaalde advertenties kunt u nog uitstekend en hoog scoren in de Google zoekresultaten. Er worden namelijk maximaal 4 betaalde advertenties getoond, gevolgd door maximaal drie Google Mijn Bedrijf-vermeldingen (waartussen u als lokale ondernemer ook kunt staan!). Bevindt uw bedrijf zich in een nichemarkt, dan kunt u toch nog als één van de eerste op het scherm van de mobiele gebruiker komen te staan. Heeft u meer concurrenten in uw markt, dan is het zaak dat u de bezoeker díé op uw website terecht komt, als echte koning behandelt en service verleent. In 2017 wordt conversieoptimalisatie dus net zo belangrijk als zoekmachine optimalisatie.

Daarom eindigen we deze blog met 3 korte, maar zéér krachtige spreuken die voor magische conversiecijfers zorgen:

  1. Gebruik call-to-actions
  2. Zorg voor goede content
  3. Optimaliseer de techniek van uw website voor mobiel gebruik
Terug naar overzicht
Hebben we uw interesse gewekt?Blijf maandelijks op de hoogte van de laatste nieuwtjes
Onze certificeringen
Ecabo
Cross Internet Lindanusstraat 12-14,
6031 EA Nederweert, Limburg,
Nederland
Telefoon: +31(0)495 45 11 70 Mobiel: +31(0)6 374 538 27 Mail: info@crossinternet.nl
Nieuwsbrief Online marketing nieuws waar u iets aan heeft!
© Cross Internet 2006 - 2019 | Algemene voorwaarden | Juridisch | Privacy cookieverklaring | Sitemap