Zakelijk verkopen via Bol.com
Verkopen via Bol.com kan iedereen. Als consument kun je er bijvoorbeeld tweedehands boeken aanbieden. Daarnaast is het ook mogelijk om als bedrijf producten aan te bieden op Bol.com. Bol.com heeft meer dan zes miljoen klanten en die klanten kun jij óók bereiken! Het enige dat je hoeft te doen is een verkoopaccount aanmaken en jouw producten via Bol.com aanbieden. Is dat prijzig? Nee hoor, je betaalt voor jouw Bol.com koppeling uitsluitend een bijdrage als je daadwerkelijk verkopen genereert. Het is wat dat betreft vergelijkbaar met affiliate marketing.
- Verkopen via Bol.com: hoe werkt het?
- De voordelen:
- De eisen voor een Bol.com verkoopaccount
Verkopen via Bol.com: hoe werkt het?
Allereerst maak je een Bol.com verkoopaccount aan. Dit is gratis. Hierna zet je artikelen te koop en betaal je een heldere bemiddelingsbijdrage als je verkopen via Bol.com hebt gegenereerd. De verzending regel je zelf óf je maakt gebruik van Logistiek via Bol (LvB).
In dat laatste geval stuur je jouw voorraad naar een Bol.com-magazijn en verzorgt Bol de verzending, retourafhandeling én klantenservice. Dit levert voordelen op zoals snellere levering (vaak: vandaag besteld = morgen in huis), verzending in bol.com-verpakking en een hogere kans op conversie omdat je product beter scoort in de ranking. De financiële afhandeling wordt door Bol.com geregeld. Je ontvangt jouw omzet doorgaans wekelijks of tweewekelijks, afhankelijk van je instellingen.
De voordelen:
Via Bol.com verkopen kan erg winstgevend zijn. Je betaalt immers alleen als je daadwerkelijk iets verkoopt. Hiernaast profiteer je van:
- een veilige webomgeving voor klanten;
- schaalvoordelen: je kunt jouw assortiment bij Bol.com onderbrengen en meeliften op hun succes;
- zoekmachine optimalisatie;
- mobielvriendelijke webshop;
- Nederlandse én Belgische afzetmarkt.
De eisen voor een Bol.com verkoopaccount
Verkopen via Bol is erg eenvoudig want je hoeft na je aanmelding eigenlijk niets extra’s te doen. Wel stelt Bol.com een aantal eisen aan de aanbieders die zakelijk willen verkopen via de website. De website wil namelijk een kwalitatieve winkelomgeving én kwalitatieve producten bieden aan zijn klanten. Bol.com stelt daarom eisen op het gebied van het aanbod en de service. Twee voorbeelden: je moet producten snel kunnen uitleveren en de shop dient in het bezit te zijn van een aantal goede reviews.
Wil jij jouw Bol.com verkoopaccount snel en goed hebben geregeld? Laat het opzetten door Cross Internet. Wij zijn altijd op de hoogte van alle regels en eisen die Bol.com aan een koppeling stelt en wij kunnen een goed geoptimaliseerde datafeed opzetten met jouw producten. Met onze expertise haal je het meest uit jouw Bol.com account!