Er dreigde een disbalans in kosten en baten
De webshop wordt gevoed met relevante bezoekers vanuit diverse online kanalen, betaald en onbetaald. Om de investering rendabel te maken is het belangrijk dat de kosten per bestelling zo efficiënt mogelijk zijn. Tijdens de gesprekken met de klant en de inzage in de statistieken is duidelijk geworden dat de advertentiebudgetten inefficiënt worden ingezet.
Onze uitdaging is tweeledig, de kosten zoveel mogelijk reduceren maar wel een continue impact en zichtbaarheid waarborgen.
Optimalisatie van de advertentiecampagnes en de contentstrategie
Voor de korte termijn strategie hebben we alle advertentiecampagnes opnieuw ingericht. Onder meer door scherpere budgetindelingen en meer specifieke doelgroepen worden de advertentiebudget efficiënter ingezet en behalen deze meer klikken binnen dezelfde budgetten.
Voor de lange termijn strategie hebben we de volledige contentstrategie onder handen genomen en uitgebreider gemaakt dan ooit. Aanvullend wordt zorg gedragen dat de autoriteit van de webshop wordt vergroot waardoor deze betere posities in de organische zoekresultaten gaat winnen.
Gemiddelde resultaat per jaar
Een zelfde succesverhaal als dit?
Meer zoals Merkmeisjeskleding?
Adverteren
Design
Development
Maatwerk module
Een snelle, gebruiksvriendelijke webshop met actuele productvoorraad
740.000 actieve websitegebruikers in de eerste 2 jaar
Design
Development
Maatwerk module
SEO
Een compleet nieuwe webshop die verhaal, assortiment en beleving overtuigend overbrengt
+1.200 unieke bezoekers binnen twee maanden
Design
Development
Maatwerk module
SEO
Een nieuwe website die aansluit bij het aanbod van hoogwaardige producten en huidcoaching
195% meer verkopen dan het voorgaande jaar
Design
Development
Videografie
Dankzij de nieuwe website merkt de beoogde doelgroep direct dat ze bij de juiste partij zitten
560 ingediende contactformulieren in de eerste 2 jaar