De uitdaging
Gebruiksvriendelijke, SEO-gerichte webshop met focus op storytelling
De uitdaging was om een professionele gebruiksvriendelijke webshop op te zetten met een klant- en factureringssysteem, een online catalogus en winkelwagen. Omdat het een niche branche is, is storytelling op de informatiepagina’s van groot belang. Aan Cross Internet de opdracht om SEO geoptimaliseerde landingspagina’s te schrijven naast de storytellling pagina’s zodat de website gevonden zal worden in Google op branche gerelateerde termen.
De oplossing
We blijven actief meedenken over de naamsbekendheid en vindbaarheid van Geonado in deze niche branche.
Bij Cross Internet namen we deze uitdaging met beide handen aan. Hierbij zijn we begonnen met een gezamenlijke positioneringssessie om de uitgangspunten van Geonado te bepalen en de gewenste doelen te bereiken.
Er is besloten om de storytelling pagina’s zo min mogelijk te veranderen. In plaats daarvan wordt er gebruikgemaakt van landingspagina’s en linkbuilding om de website organisch vindbaar te maken. Middels SEO consultatie uren hebben we de klant geholpen hoe op een zo optimaal mogelijke wijze zelf de teksten/producten op zijn webshop kan vullen.
We zullen ons nu focussen op de doorlopende SEO order en gaan maandelijks aan de slag met het plaatsen van informatieve blogs.
De resultaten na twee jaar
Nieuwe gebruikers op de website
Organisch verkeer
,5 minuut
Gemiddelde engagementduur
Een zelfde succesverhaal als dit?
Meer zoals Geonado?
Adverteren
Design
Development
Maatwerk module
Een snelle, gebruiksvriendelijke webshop met actuele productvoorraad
740.000 actieve websitegebruikers in de eerste 2 jaar
Design
Development
Maatwerk module
Doordachte vernieuwing van de merkpresentatie én een digitaal platform dat meegroeit met ambities
Branding
Design
Development
SEO
Social media
Sterke strategie en maximale zichtbaarheid voor een nieuw merk in reinigingsproducten
1.200+ nieuwe website bezoekers in de eerste 3 maanden
Design
Development
SEO
Een vernieuwde online aanwezigheid, gericht op het vergroten van de vindbaarheid in specifieke regio's
1.700 nieuwe website gebruikers in het eerste jaar