Een nieuwe website, waarbij de boten te allen tijde centraal zouden staan
De inmiddels verouderde website was jaren geleden al door Cross Internet ontwikkeld. Het was echter hoog tijd voor vernieuwing, gezien zowel het design als de techniek een opfrisser konden gebruiken. Ze wilden een nieuwe website, waarbij de boten te allen tijde centraal zouden staan.
Weinig witruimte, de kenbare Klop Watersport kleuren en vooral veel en grote foto’s van hun assortiment. Dat is wat voor de klant van groot belang was. Op deze wijze hoopten ze dat alle aandacht van de bezoeker uit zou gaan naar hetgeen er écht toe doet: de boten en hun specificaties.
Een geheel nieuwe website, waarbij zowel de techniek als het design volledig onder handen is genomen
In nauwe samenwerking met Klop Watersport heeft Cross Internet een geheel nieuwe website ontwikkeld, waarbij zowel de techniek als het design volledig onder handen is genomen. De website is versimpeld in gebruik, om de bezoekers te helpen met navigeren en zo te vinden waar ze naar op zoek zijn.
Middels het gebruik van grote foto’s en schermvullende video’s, gaat de aandacht allereerst uit naar de producten. Vervolgens worden de specificaties middels een overzichtelijke module aan de bezoekers getoond, waarbij de belangrijkste specificaties een eigen overzicht hebben gekregen.
Elke boot heeft een eigen contactmogelijkheid, waardoor men zeer gerichte vragen kan stellen over een bepaalde boot. En middels een contactballon die website breed wordt ingezet, is de mogelijkheid om een vraag te stellen altijd zeer eenvoudig.
Gemiddelde advertentieresultaten per maand
Online vindbaarheid
Een geheel nieuwe websitestructuur is ontwikkeld om in te kunnen spelen op het constant wisselende assortiment en dus ook de constant wisselende URLs. Middels een slimme opzet van canonieke URLs en redirects gaat alle waarde inmiddels naar de juiste pagina’s, om zo de organische vindbaarheid binnen Google te verbeteren.
Tevens worden linkbuilding, copywriting en technische optimalisaties doorlopend ingezet. Dit alles heeft al voor sterk meetbare groei in organische posities gezorgd, sinds het lanceren van de nieuwe website.
Naamsbekendheid en verkopen stimuleren
Google Ads
Om de nieuwe website nog beter te laten scoren, zijn er Google Ads campagnes ingezet. Dit zijn effectieve campagnes gericht op het verkrijgen van meer geïnteresseerde websitebezoekers, die uiteindelijk een bezoek aan de showroom inplannen.
Door slim in te spelen op de wensen en behoeften van mogelijke klanten, weten we de juiste advertenties te tonen aan het juiste publiek. Zo ontvangt de website van Klop Watersport dus al direct potentiële klanten sinds het lanceren van de nieuwe website.
Meta Ads
Adverteren op Meta (Facebook en Instagram) kan ervoor zorgen dat mensen die nog niet actief aan het zoeken zijn naar een aanbieder van boten, wel geïnteresseerd raken en zo dieper in de marketing funnelraken.
Door middel van verschillende advertenties, geoptimaliseerd voor alle plaatsingen binnen Facebook en Instagram, worden potentiële klanten bereikt en doorgestuurd naar de website. Op deze wijze zijn er al veel potentiële kopers in aanraking gekomen met Klop Watersport.
Een zelfde succesverhaal als dit?
Adverteren
Design
Development
Maatwerk module
Een snelle, gebruiksvriendelijke webshop met actuele productvoorraad
740.000 actieve websitegebruikers in de eerste 2 jaar
Design
Development
Maatwerk module
SEO
Naadloos ontworpen om de premium kwaliteit van het assortiment digitaal te versterken
535+ aangevraagde brochures in het eerste jaar
Development
SEO
Design
Branding
Drukwerk
Maatwerk module
Een complete high-end branding met website die luxe en exclusiviteit benadrukt
2.300.000 Pinterest weergaven per maand
Design
Development
SEO
Gebruiksvriendelijk online veilingplatform dat vertrouwen wekt
1.800 actieve website gebruikers in het eerste halfjaar