26 Juli 2016 6 Adviezen voor succesvolle content marketing

6 Adviezen voor succesvolle content marketing

Content marketing is een relatief goedkope manier van marketing. Het vindt immers online plaats, dus u kunt er veel mensen mee bereiken! Althans, als u het goed aanpakt. Ook al bent u geen multinational als Coca Cola en Nike, met zakken vol geld voor marketing en reclame, u kunt bijna gratis iedereen ter wereld bereiken met gerichte content marketing.

Wat is content marketing?

Wat is content marketing? Simpel gezegd: het maken en verspreiden van informatie om in de behoeften van de doelgroep te voorzien en deze hierdoor aan u te binden. Met content marketing kunt u via online kanalen uw doelgroep bereiken. U biedt deze informatie, die relevant is, en versterkt hierdoor uw onderlinge relatie. Is er nog geen relatie? Dan richt deze vorm van marketing zich op het vergroten van de klantenkring. De content strategie zorgt er dan voor dat nieuwe klanten worden getriggerd om in zee te gaan met uw bedrijf. Bestaande klanten worden via uw online verspreide informatie aan u herinnerd, waardoor uw relatie met deze klanten wordt versterkt.

Waarom een content marketing strategie?

Het grote verschil tussen content marketing en 'gewone marketing' is dat content marketing gaat om het bereiken van publiek via online wegen. Via zoekmachines, social media en websites. Het grote voordeel ervan is dat het ten opzichte van gewone marketing heel goedkoop is, terwijl u wel iedereen ter wereld – met toegang tot het internet – kunt bereiken.

Wilt u ook profiteren van de online mogelijkheden voor uw gerichte marketing strategie? Wij geven u 6 adviezen voor succesvolle content marketing.

1. Blijf in de race

Content marketing is goedkoop en effectief. U bent dan ook niet de enige die van de mogelijkheden profiteert! Uw concurrenten gaan er ook mee aan de slag en daarom is het belangrijk dat u in de race blijft. Zorg dat u online vindbaar bent en u uw publiek geeft waarnaar het op zoek is. Iedereen gebruikt bijvoorbeeld zoekmachines om snel antwoord te krijgen op vragen. Val op tussen de zoekresultaten die voor uw bedrijf relevant zijn en versterk zo uw positie in de online race voor succes.

2. Bereik een groot publiek

Met een content marketing strategie kunt u iedereen ter wereld met toegang tot het internet bereiken. Grijp die kans dan ook! Onthoud wel dat u degenen bereikt, die voor uw bedrijf van belang zijn. Dit zijn uw stakeholders, van potentiële klanten tot vaste klanten en van leveranciers tot instanties die u van (financiële) middelen kunnen voorzien. U kunt ervoor kiezen om dit publiek op 'natuurlijke wijze' te bereiken, door middel van content. U kunt er echter ook voor kiezen om een groter publiek te bereiken, door bijvoorbeeld een SEO campagne in te zetten of uw communicatie via social media kanalen als Facebook en LinkedIn te verbeteren.

3. Maak het meetbaar

Nog een belangrijk voordeel van een content marketing strategie is dat de effecten ervan duidelijk meetbaar kunnen zijn. Al het bereik en effect kan namelijk worden vastgelegd in data. Gebruik handige analysetools en meet zo eenvoudig of uw boodschap of SEO campagne doet wat u vooraf had beoogd. U leert zo wat online en bij uw publiek werkt en wat niet werkt, en kunt zo uw content marketing strategie bijsturen om een nog succesvollere strategie te ontwikkelen.

4. Informeer goed

Uit onderzoeken blijkt dat 62% van de consumenten liever iets koopt bij iemand met verstand van zaken en begrip over de wensen. Eerder kwamen consumenten hiervoor naar een fysieke zaak, maar nu zoeken ze de informatie en het begrip online. In uw content marketing strategie mag dan ook niet ontbreken wie uw doelgroep is en wat de behoeften van deze groep is. De content? Die speelt elke keer in op de wensen van de doelgroep en informeert uitgebreid. De bezoeker voelt zich daardoor persoonlijk aangesproken en krijgt vertrouwen in uw zaak doordat u alle denkbare vragen duidelijk en uitgebreid beantwoordt. Content is informatie en voor een succesvolle content strategie biedt u die dus ook!

5. Blog

Bedrijven kunnen ook bloggen. Met een blog als onderdeel van uw content strategie genereert u 97% meer links naar uw website via zoekmachines! In een blog kunt u allerhande informatie voor uw doelgroep stoppen. Teksten lezen prettig en geven de lezer uitgebreid informatie. Doordat elke blog weer over een ander onderwerp kan gaan, kunt u op veel zoektermen scoren. Daarbij toont u met een blog met informatie over allerlei onderwerpen, die voor uw doelgroep relevant zijn, aan dat u uw doelgroep begrijpt en wilt helpen. Uw doelgroep zal zo graag klant van u worden!

6. Content marketing uitbesteden

Content marketing is een breed begrip. Het omvat alle online manieren om doelgroepen te bereiken, informatie te bieden en daarmee te binden. Dit kan door een website met landingspagina's, een externe blog, SEO en SEA campagnes en social media marketing. Anders dan bij marketing in de offline wereld is het effect van online marketing heel exact te meten en evalueren. Bij content marketing uitbesteden, kiest u ervoor om exact de juiste en meest effectieve methoden te gebruiken voor uw marketing strategie. Contentspecialisten kunnen daarbij ook precies meten hoe uw content scoort, door in data-analyses te duiken en aan de hand hiervan objectief advies te geven voor een nóg succesvollere content marketing strategie. Wilt u het meeste effect halen uit content marketing? Besteed het dan uit.

Cross Internet is gespecialiseerd in online marketing en content marketing. Neem contact met ons op, dan kunnen wij uitgebreid uw mogelijkheden bespreken!

Terug naar overzicht
Hebben we uw interesse gewekt?Blijf maandelijks op de hoogte van de laatste nieuwtjes
Onze certificeringen
Ecabo
Cross Internet Lindanusstraat 12,
6031 EA Nederweert, Limburg,
Nederland
Telefoon: +31(0)495 45 11 70 Mobiel: +31(0)6 374 538 27 Mail: info@crossinternet.nl
Nieuwsbrief Online marketing nieuws waar u iets aan heeft!
© Cross Internet 2006 - 2019 | Algemene voorwaarden | Juridisch | Sitemap